כידוע, אנשים אשר נמצאים בתפקיד זכיינים של הרשתות הגדולות, נהנים מלא מעט יתרונות במסגרת הפעלת עסק מן הסוג הזה ועל כן הקונספט הזה פופולארי כל כך כיום – מדובר על הזכות להשתמש בשם של החברה המזכה, למשל, על ההוצאות שהן נמוכות יותר, הגב הכלכלי האיתן של החברה המזכה, ובאופן כללי, מדובר על שיטה הרבה יותר נוחה מאשר פתיחה של עסק חדש לחלוטין. יחד עם זאת, חשוב מאד לדעת כי בתור זכיינים חלות עליכם גם חובות ויש עליכם לא מעט אחריות, אשר חשוב לקחת בחשבון בטרם אתם קופצים אל העגלה הזו.
התשלומים לחברה המזכה
האינטרס של החברה המזכה לעבוד ביחד עם זכיינים היא שבכך היא פוטרת את עצמה מניהול של סניפים שונים, ומצד שני היא כן גורפת רווחים. לכן עליכם בתורה זכיינים לזכור שתמיד אתם צריכים לשלם תמלוגים שונים לחברה המזכה. תמלוגים אלו עומדים לרוב בין 40 ל60 אחוזים מהרווחים של הסניף שלכם, וחשוב מאד לקחת זאת בחשבון, שכן אתם תמיד מפרישים מההכנסות שלכם לחברה המזכה, והדבר משליך על התוכנית הכלכלית שלכם.
חובות לייצוג המותג
זכרו שבתור זכיינים אתם מייצגים מותג מסוים. עבור הצרכן, אין זה משנה האם אתם זכיינים של עסק מסוים – מבחינת הצרכן אתם העסק עצמו, ובחברה המזכה יודעים זאת היטב. לכן, הם אלו שמכתיבים לכם לרוב את תוכניות שיווק השונות, ולרוב כדי להיות זכיינים אתם גם תצטרכו לאמץ את שיטות הניהול של החברה המזכה. חשוב מאד לקחת זאת בחשבון, ולהיות מוכנים לקבל תכתיבים אלו.
ויש עליכם לא מעט אחריות
עם זאת יש לזכור שלמרות שהחברה המזכה מנחה אתכם, היא עדיין אל מנהלת אתכם ולכן יש לכם לא מעט אחריות בתור זכיינים. אתם אלו ששכורים בעצמכם את כוח האדם עבור החברה. אתם אלו שגם משלמים את החשבונות שוטפים של העסק, ובאחריות שלכם גם לדאוג להוצאות עמו הנדל"ן. יש לא מעט החלטות שעליכם לקבל כזכיינים, ולכן יש להבין שמדובר על משימת ניהול בכירה לכל דבר.